CEL CZYNNOŚCI PODPORZĄDKOWANIA

CEL CZYNNOŚCI PODPORZĄDKOWANIA

Ale przecież niektóre zadania i zabiegi powtarzają się i są dobrze znane uczonym z resortów różnych. A zatem niektóre działania powinny być — do pewnych granic — jednakowe. Wspólne są też niektóre problemy metodologiczne, przynajmniej badaczom w obrębie nauk doświadczalnych, w szerokim sensie tego słowa tak powtarzają się czynności porządkowania, klasyfikowania czytania materiału naukowego. A w naukach doświadczalnych występuje m. in. wspólny i raczej trudny problem metodologiczny stwierdzania faktów naukowych.Celem czynności podporządkowania i klasyfikowania nie jest po prostu staranne przechowanie materiałów. To rozumie się sa­mo przez się i ma znaczenie pomocnicze. Chodzi tu natomiast o proces — można by rzec — wydobywania faktów z materiału „surowego” — a więc o stwierdzenie prawd naukowych. Jest to jedna z najważniejszych czynności w badaniu naukowym i w sze­roko pojętej pracy naukowej. Niemało od jej jakości zależą po­znawcze wyniki pracy. Warto więc przyjrzeć się tej sprawie.

Pozostałe artykuły o nauce, szkole oraz edukacji:

about author

admin

related articles

Nasza ankieta:

Czy można znaleźć w Katowicach dobry, sktueczny ale niedrogi coaching?

View Results

Loading ... Loading ...

Archiwa

Zobacz także:

  • Z WIELU TECZEK

    Z WIELU TECZEK Niekiedy z kil­kunastu lub kilkuset teczek z notatkami pozostaje — po opraco­waniu — jedna skromna teczka zawierająca wnioski częściowe, tablice, wykresy, zestawienia statystyczne i próbne fragmenty ujęć stylistycznych do czynności dalszych, tj. do pisania pracy. Oczywiście ze względu na te czynności i ta skromna teczka z kolei też jeszcze jest materiałem.Taki właśnie…

    Read more

Kategorie