GENERACJE KOMPUTERÓW

GENERACJE KOMPUTERÓW
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Historia powstania komputerów jest w ogólnych zary­sach znana. Pozostało do omówienia często używane w praktyce i różnych publikacjach pojęcie generacji kompu­terów, wylansowane w 1964 r. przez firmę IBM. Służy ono do określenia etapu rozwojowego maszyn. Pod uwagę bierze się tu takie parametry jak: układy, na których zbu­dowany jest komputer, prędkość realizacji operacji, tech­nikę programowania, przeznaczenie, sposób przetwarza­nia zadań itp.W rozwoju komputerów wyróżnia się następujące ich generacje: generację pierwszą – przekaźnikową (lata 1936- -1946), gdzie podstawowymi układami, na których był zbudowany komputer, były przekaźniki. Komputery z tego okresu można traktować jako szybkie kalkulatory zastępu­jące i przyspieszające realizację podstawowych obliczeń arytmetycznych. Przedstawicielami komputerów tej gene­racji są ZUSE i MARK; generację drugą – lampową (lata 1946-1957), gdzie podstawowe układy komputera stanowiły lampy elektronowe. Pojawiły się tu komputery o wyraźnym prze­znaczeniu do obliczeń numerycznych lub do przetwarzania danych ekonomicznych. Jest to okres wyraźnej specjaliza­cji komputerów, jak również realizowanych przez nie zadań. W odróżnieniu od komputerów poprzedniej gene­racji lista rozkazów zawiera kilkadziesiąt instrukcji, w tym prócz arytmetycznych – także organizacyjne, logiczne i inne.
Kwiecień 4th, 2016 Pierwsze komputery Brak komentarzy »

Pozostałe artykuły o nauce, szkole oraz edukacji:

about author

admin

related articles

Nasza ankieta:

Czy można znaleźć w Katowicach dobry, sktueczny ale niedrogi coaching?

View Results

Loading ... Loading ...

Archiwa

Zobacz także:

  • Są między nami

    Jednym z najpoważniejszych problemów utrudniających człowiekowi samodzielne funkcjonowanie jest utrata wzroku. Ale czy ktoś, kogo dotknie takie nieszczęście musi czuć się całkowicie bezradny? Przeciwdziałaniu temu zagrożeniu służy edukacja dla osób niedowidzących i niewidomych. Edukacja ta przebiega wieloetapowo. Podstawą jest edukacja psychologiczna kształtująca motywację osób niepełnosprawnych do podjęcia pracy kompensacyjnej. Drugi etap to edukacja usprawniająca różne…

    Read more

Kategorie