PRZEPROWADZENIE OBSERWACJI

PRZEPROWADZENIE OBSERWACJI
1 vote, 4.00 avg. rating (79% score)

PRZEPROWADZENIE OBSERWACJI

Już w trakcie przeprowadzania obserwacji, eksperymentów, krytyki źródeł lub jakichś innych czynności badawczych uczony orientuje się intuicyjnie, co jest w danej sprawie prawdą. Zdaje się po prostu widzieć, czy jego założenia są trafne, czy hipoteza „wychodzi”, czy nie, jaka jest tendencja kierunkowa zjawiska badanego itp. I z grubsza rzecz biorąc, jest to za jednym zamachem gromadzenie materiału oraz jego opracowywanie. Ale w nauce chodzi o dokładność. Często zdarza się, że pierwsze, intuicyjne opracowania w trakcie zdobywania spostrzeżeń są fałszywe lub niedokładne. Bywa i tak, że „surowy” materiał spostrzeżeń nau­kowych „nic nie mówi”. Zdarza się to często w badaniach o po­kroju statystycznym, w któfym dopiero staranne opracowanie pozwala na wyłuskanie faktów naukowych. Z tych przeto wzglę­dów, razem wziętych, badacz nie poprzestaje i nie może poprze­stać na intuicyjnym lub częściowym opracowywaniu materiału naukowego. Musi go opracować metodycznie w działaniu specy­ficznym i w sposób właściwy dla każdej nauki z osobna.

Pozostałe artykuły o nauce, szkole oraz edukacji:

about author

admin

related articles

Nasza ankieta:

Czy można znaleźć w Katowicach dobry, sktueczny ale niedrogi coaching?

View Results

Loading ... Loading ...

Archiwa

Zobacz także:

  • Szkolenie telemarketing

    Szkolenie telemarketing przeznaczone jest dla pracowników działu handlowego, obsługi klienta, działu sprzedaży, telemarketerów i pracowników call center. Działania telemarketingowe są efektywnym sposobem na dotarcie do klientów. Telemarketing jest dobrym narzędziem do potrzymania relacji z klientem i badania potrzeb klientów. Szkolenie telemarketing ma na celu zapoznanie z zasadami komunikacji werbalnej i niewerbalnej, poznanie zasad odpowiedniego kontaktu…

    Read more

Kategorie